Державна підсумкова атестація (ДПА) в 2018/2019 навчальному році
https://drive.google.com/file/d/0B8Oubn6KmnopLWtOb1JpSHg0TGMzaDZjVV9NWjM3RHlUajk4/view
Наказ МОН 1/ 9 - 196 від 27.03.2019
Орієнтовні вимоги
до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців)
у системі загальної середньої освіти у 2018/2019 навчальному році
Загальні положення
Державна підсумкова атестація (ДПА) в 2018/2019 навчальному році
проводиться відповідно до Порядку проведення державної підсумкової
атестації (далі-Порядок), затвердженого наказом Міністерства освіти і науки
України від 07 грудня 2018 року № 1369, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02
січня 2019 року за № 8/32979 та наказів Міністерства освіти і науки
України:
№ 59 від 25.01. 2019 р. «Про проведення в 2018/2019 навчальному
році державної підсумкової атестації осіб, які здобувають загальну середню
освіту», № 116 від 01.02. 2019 р. «Про внесення зміни до додатка 2 наказу МОН
від 25 січня 2019 року№ 59».
–
завдання на відтворення знань, які передбачають уміння розпізнавати типові біологічні
об’єкти, процеси, явища; давати визначення основних біологічних понять; користуватися
біологічними термінами і поняттями тощо;
Строки проведення атестації в закладі освіти затверджує керівник
закладу освіти в межах навчального року.
Завдання для проведення ДПА в закладі освіти укладають учителі
закладу освіти відповідно до орієнтованих вимог до проведення державної
підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у
2018/2019 навчальному році (лист
МОН від 27.03.2019 №
1/9-196) і затверджує керівник закладу освіти.
Державна підсумкова атестація учнів 11-х класів проводиться у
закладах освіти у випадках, визначених пунктами 6, 8, 10, 12, 13-16, 18 розділу
ІІ Порядку проведення державної підсумкової атестації. У разі проведення
атестації учнів 11 класів за місцем навчання атестаційні завдання укладаються
учителями закладу освіти відповідно до орієнтовних вимог до змісту атестаційних
завдань, затверджених наказами МОН № 192 від 20.02.2015 і № 94 від 08.02.2016.
Звертаємо увагу на те, що у разі відсутності учня (вихованця) в
день проведення державної підсумкової атестації у Класному журналі у
відповідній колонці фіксують відсутність учня/учениці.
Орієнтовні вимоги до
змісту атестаційних робіт для учнів 9 класу
Оформлення
роботи
У верхній лівій частині титульної сторінки подвійного аркуша
ставиться штамп закладу
загальної середньої освіти, на ньому зазначається дата, наприклад:
01.06.2019 р. Підпис роботи починається на сьомому рядку титульної сторінки:
Робота
на
державну підсумкову атестацію
з
української мови за курс базової середньої освіти
учня
(учениці) 9 класу
(
прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка)
На другій сторінці на
перших двох рядках записують вид роботи та назву тексту, наприклад:
Диктант
Символи України
Математика
Державна підсумкова
атестація з математики проводиться за програмами,
затвердженими
Міністерством освіти і науки України, а саме: «Математика. 5- 9 класи» та
«Навчальна програма для поглибленого вивчення математики в 8- 9
класах загальноосвітніх навчальних закладів», розміщені на сайті
МОН.
Для проведення державної підсумкової
атестації готують не менше 10 варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів в класі менша 10, то по
одному варіанту на кожного учня). Для учнів загальноосвітніх класів
пропонується поділити роботу на 3 частини. Перша частина – 10-12 завдань у тестовій формі з
однією правильною відповіддю на кожне завдання. Для кожного тестового завдання
рекомендується подати 4-5 варіантів відповіді. Завдання з вибором відповіді
вважається виконаним правильно, якщо в роботі указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь.
При цьому учень не повинен наводити будь-які міркування, що пояснюють його вибір. Друга частина
атестаційної роботи може складатися із 4-6 завдань відкритої форми з короткою
відповіддю. Такі завдання
вважаються виконаними правильно, якщо записана правильна відповідь
(наприклад:
число, вираз, корені рівняння тощо). Усі необхідні обчислення,
перетворення тощо учні виконують на чернетках. Третя частина атестаційної роботи
може складатися з 3-4 завдань відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Завдання
третьої частини вважаються виконаними правильно, якщо учень навів розгорнутий
запис розв’язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу розв'язку та надав
правильну відповідь.
Правильність виконання
завдань третьої частини оцінює вчитель відповідно до критеріїв і схеми
оцінювання завдань з якими учні завчасно ознайомлені. Для класів з
поглибленим вивченням математики пропонується додати четверту
частину роботи.
Її рекомендується скласти
із 3 завдань, що відповідають програмі поглибленого
вивчення математики. У
кожній із частин атестаційної роботи рекомендується поєднати завдання з алгебри і геометрії у орієнтовному відношенні 2 до 1.
Також завдання мають охоплювати весь курс математики 5-9 класу. Завдання третьої та
четвертої частин атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом
відповідного загальноосвітнього навчального закладу. Державна підсумкова
атестація з математики проводиться протягом 135 хв. для учнів загальноосвітніх
класів. При оцінюванні письмової роботи
необхідно користуватися критеріями оцінювання затвердженими наказом МОН від
21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних вимог оцінювання навчальних досягнень учнів
із базових дисциплін у системі загальної середньої освіти».
Систему переведення балів у оцінку
обґрунтовують і оприлюднюють.
Інформатика
Державна підсумкова
атестація з інформатики проводиться за навчальною програма
для загальноосвітніх навчальних закладів «Інформатика. 5–9 класи»,
затвердженою наказом МОН від 29.05.2015 № 585 та «Навчальною програмою
поглибленого вивчення інформатики для учнів 8-9 класів загальноосвітніх навчальних
закладів». Для проведення державної підсумкової атестації готують не менше 10
варіантів контрольних робіт (якщо кількість учнів в класі менша 10, то по
одному варіанту на кожного учня).
Пропонується атестаційну
роботу поділити на 3 частини. Перша частина –рекомендується подати 12-14
завдань у тестовій формі з однією правильною відповіддю на кожне завдання,
завдання з вибором кількох правильних відповідей, завдання на встановлення
відповідності. Друга частина атестаційної роботи може містити одне завдання
відкритої форми з розгорнутою відповіддю на складання блок-схеми алгоритму.
Третя частина атестаційної роботи виконується
на комп’ютері й може містити 2 практичних завдання, одне з яких повинно передбачати написання
програми. Завдання атестаційної роботи учні виконують на аркушах зі штампом
відповідного загальноосвітнього навчального закладу. Вихідні файли розв’язків
завдань на комп’ютері роздрукувати на аркушах формату А4 або іншого доступного
формату із заздалегідь поставленим штампом відповідного загальноосвітнього
навчального закладу.
Державна підсумкова
атестація з інформатики проводиться протягом 120 хв. При оцінюванні письмової
роботи необхідно користуватися критеріями оцінювання затвердженими наказом МОН
від 21.08.2013 № 1222 «Про затвердження орієнтовних
вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у
системі загальної
середньої освіти». Систему переведення балів у оцінку
обґрунтовують і оприлюднюють.
Географія
У ході підготовки завдань
для проведення державної підсумкової атестації з географії
вчитель має забезпечити перевірку закладених у оновлених
навчальних програмах
очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності
учнів, які включають змістовий, діяльнісний, ціннісний та світоглядний компоненти.
Реалізація
компетентнісного підходу до освітньої діяльності учнів забезпечується
системою перевірки й оцінювання навчальних результатів, яку
вчитель формує опираючись на можливості та інтелектуальний потенціал учнів,
використовуючи місцевий, в тому числі, краєзнавчий матеріал. Одним із засобів
формування, перевірки та оцінювання рівня сформованості предметних географічних
компетентностей є застосування компетентнісно-орієнтованих завдань, які
дозволять визначити здатність учнів використовувати природничо-наукові знання у
ситуаціях,що близькі до реальних та пов'язані з різноманітними аспектами
навколишньої дійсності: життя школи, суспільства, особистого життя учнів тощо.
Використовуючи сучасні методи, види, способи і прийоми контролю навчальних
досягнень учнів з географії, вчитель розробляє алгоритми проектування і застосування
компетентнісно-орієнтованих завдань з географії, які компонуються у дидактичні
тести, і є системою запитань та поступово ускладнених завдань специфічної
форми, що забезпечує якісну,ефективну та об’єктивну оцінку структури й
вимірювання рівня сформованості
предметно-географічних компетентностей учнів. Змістове наповнення
завдань
передбачає формування не лише знань, а й способів діяльності,
здатності застосовувати вивчене у різноманітних навчальних і життєвих
ситуаціях, висловлювати власні судження, обґрунтовуючи їх, здійснювати логічні
міркування, оцінювальні дії, формулювати висновки тощо.
Зміст завдань має сприяти
формуванню в учнів, крім предметної, також ключових
компетентностей: уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами,
математичної, соціальної, гендерної, громадянської, загальнокультурної, підприємницької,
здоров’язбережувальної компетенції. За таких умов вимірюється не рівень
опанування конкретним географічним змістом, а здатність і готовність застосування
загальнонавчальних і предметних знань та умінь. Такими завданнями передбачено
використання наукових методів дослідження або обґрунтування певних положень на
основі як освоєних знань і умінь, так і спостережень та досліджень.
Реальні задачні ситуації
мають бути пов’язані з актуальними проблемами, які виникають у житті кожної
людини (розрахунки, роботи з картами, усвідомлення наслідків глобального
потепління, вирубки лісів тощо). Важливу роль у реалізації компетентнісного
підходу мають відіграти навчальні завдання, що спрямовуються на пояснення
фактів, процесів, явищ, встановлення причинно-наслідкових зв’язків, відкриття
нових знань або способів дій, розв’язання проблем практичного характеру, робота
з контурними картами тощо для забезпечення у процесі перевірки практичного
значення вивченого, застосування набутих знань та вмінь у нестандартних,
змінених умовах. Через компетентнісно-орієнтовані завдання,можлива також
реалізація наскрізних змістових ліній: «Екологічна безпека та сталий розвиток»,
«Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість
та фінансова грамотність», які є засобом інтеграції ключових та
загальнопредметних
компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів.
Зміст окремих завдань
варто спрямувати на формування (ціннісний компонент)
мотиваційної сфери (визначення потреб, мотивів, намірів, цілей, прагнень);
соціальних цінностей (почуття патріотизму, національної самосвідомості);
особистісних цінностей (гуманність, працелюбність, чесність, правдивість
тощо);
соціальної поведінки;
громадянської позиції,
інших моральних якостей особистості, її поглядів, переконань, життєвих пріоритетів.
Тематичне наповнення
завдань вчитель готує за навчальною програмою за курсиз 6-го по 9-й клас, при
цьому важливо узгодити тестові завдання за темами та врівноважити за ступенем
складності. Для проведення атестації вчитель на свій
розсуд готує декілька варіантів завдань за відповідною формою.
Кожен варіант має тестові завдання різних типів і рівнів складності, зокрема:
1) завдання з вибором однієї правильної відповіді з чотирьох
запропонованих
використовують для оцінювання знань географічних понять, термінів,
умінь працювати із джерелами інформації (всього 8 завдань, з них кожні 2
завдання формуються за темами від 6 по 9 клас);
2) завдання на визначення відповідності передбачають вибір
взаємопов’язаних понять,
явищ, процесів і встановлення між ними логічних зв’язків (4 завдання,
кожне завдання
формується за темами від 6 по 9 клас);
3) завдання, що містять сім варіантів відповідей, три з яких є
правильними, використовують для перевірки здатності виявляти характерні ознаки
окремих об’єктів і явищ, перелік окремих об’єктів, процесів, явищ тощо (4 завдання,
кожне завдання
формується за темами від 6
по 9 клас);
4) два завдання (одне з яких стосуватиметься курсу «Україна у
світі: природа населення»,
а інше – «Україна і світове
господарство»), що передбачають розгорнуту відповідь на поставлені запитання і
забезпечать можливість перевірки вміння учнів висловлювати власні думки,
наводити аргументи, складати географічні характеристики, описувати географічні процеси і явища, робити
висновки, застосовувати знання і вміння у новій ситуації, порівнювати географічні
об’єкти і явища, пояснювати розвиток і просторове поширення географічних процесів і
явищ на основі виділення їх істотних ознак, встановлювати риси подібності та відмінності, переваг та недоліків природних та економічних
умов, уміння застосовувати наявні
знання і компетенції для вирішення запропонованого завдання;
5) два завдання, що передбачають для отримання правильної
відповіді виконання певних математичних розрахунків з відповідним записом у
бланку відповідей; (завдання формуються за темами від 6 по 9 клас)
6) також необхідно розробити одне завдання на контурній
карті, що передбачає нанесення на карту інформації відповідно завдання та
розробку легенди карти. Це завдання даватиме змогу визначити картографічну
грамотність та знання особливостей просторового розміщення об’єктів і явищ. Під час виконання
завдання учням потрібно розробити легенду карти за всіма правилами і картографічними
вимогами, а потім виконати завдання на контурній карті. Виконуючи завдання на
контурній карті, всі позначення і записи здійснюються тією ж ручкою, що й інші завдання. (завдання формуються
за темами від 6 по 9 клас). Для підготовки завдання пропонуємо підготувати
контурні карти світу та України, а завдання формувати з врахуванням формату
карти.Отже, кожен варіант такої атестаційної роботи налічуватиме: 16 тестових
завдань різного типу і рівня складності; два завдання, що передбачають
розгорнуту відповідь на поставлені запитання; дві географічні задачі; 1
завдання на контурнійкарті.
Біологія
Атестаційна робота з
біології укладається вчителем із завдань, що відповідають змісту і очікуваним
результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів, визначеним навчальною
програмою з біології для 6–9 класів загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженою
наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06. 2017 р. № 804.
Атестаційна робота
складається із завдань різних рівнів складності:
–
завдання на застосування знань, які передбачають використання уміння описувати,
характеризувати, порівнювати біологічні об’єкти, явища, процеси,
закономірності; складати схеми схрещування, ланцюги (мережі) живлення в
екосистемах; розв’язувати елементарні вправи з реплікації, транскрипції,
трансляції; описувати і пояснювати результати експерименту, дані таблиць, графіків; встановлювати
причинно-наслідкові зв’язки, узагальнювати, робити висновки; використовувати
знання у практичній діяльності.
Атестаційна робота має
включати 50 % завдань на відтворення і 50 % завдань на застосування знань і
охоплювати різні теми курсу біології основної школи.
Елементи змісту атестаційної роботи: методи
вивчення живих об’єктів (спостереження, опис, вимірювання, експеримент); загальні
ознаки рослин, грибів, бактерій, тварин, їх значення у природі та використання у практичній
діяльності людини; особливості організму людини, його будови та процесів
життєдіяльності (тканини,
органи і системи органів, процеси життєдіяльності, внутрішнє
середовище, імунітет, нейрогуморальна регуляція процесів життєдіяльності,
профілактика захворювань, надання долікарської допомоги); хімічний склад і
структура клітини; еукаріотична і прокаріотична клітини; особливості рослинних
і тваринних клітин; клітинний цикл, мітоз, мейоз; статеві клітини, запліднення;
хромосоми, гени, генетичний код; біосинтез білка; методи генетичних досліджень;
генотип і фенотип; закони Менделя; генетика статі й успадкування, зчеплене зі
статтю; форми мінливості; види мутацій;екосистеми, їх різноманітність; харчові
зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах;
екологічні фактори; взаємодія видів в природі; біосфера.
До атестаційної роботи
включаються:тестові завдання закритої форми (з однією правильною відповіддю, з
кількома правильними відповідями, на встановлення відповідності); завдання
відкритої форми (з короткою та розгорнутою відповіддю); завдання, які передбачають
здійснення аналізу діаграм, графіків, таблиць, текстів.Час, який відводиться на
виконання атестаційної роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній
роботі, кількість варіантів атестаційних робіт визначає вчитель. Для укладання
атестаційних робіт учитель може використовувати збірники завдань для
проведення державної підсумкової атестації з біології, або інші збірники
завдань з біології, що мають відповідний гриф, з урахуванням вимог,що зазначені
вище.
Хімія
Атестаційна робота з хімії
укладається вчителем із завдань, що охоплюють різні теми курсу хімії основної
школи у такому співвідношенні:
15% – 7 клас – початкові
хімічні поняття; прості речовини метали і неметали;
45% – 8 клас – кількість
речовини, розрахунки за хімічними формулами; основні класи неорганічних сполук;
періодичний закон і періодична система хімічних елементів Менделєєва; будова
атома хімічний зв’язок і будова речовини;
40% – 9 клас – розчини;
хімічні реакції; найважливіші органічні сполуки.
Атестаційна робота
складається із завдань різних типів і рівнів складності, зокрема: завдання з
вибором однієї правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності;
завдання на встановлення правильної послідовності;завдання з короткою
відповіддю, серед яких завдання на відтворення генетичного зв’язку між класами неорганічних
сполук, завдання на складання рівнянь окисно-відновних реакцій та електронних
балансів до них, реакцій йонного обміну в молекулярній та йонній формах; завдання з розгорнутою відповіддю,
серед яких задачі різних типів, які передбачають розгорнутий запис
розв’язування задачі з обґрунтуванням кожного етапу.
До атестаційної роботи
включаються завдання на визначення рівня сформованості основних умінь та
способів дій, які можна пропонувати як в тестовій формі, так і у вигляді
завдань з короткою або розгорнутою відповіддю,а саме:
- називати речовини за їх
формулами, типи хімічних реакцій;
- складати формули
найважливіших неорганічних та органічних сполук вивчених класів, схеми будови
атомів перших 20 елементів періодичної системи, рівняння хімічних реакцій;
- характеризувати елементи
(від Гідрогену до Кальцію) за їх положенням у періодичній системі та
особливості будови їх атомів, хімічні властивості речовин – представників
різних класів неорганічних сполук, процеси окиснення і відновлення;
- визначати належність
речовин до певного класу, тип хімічної реакції, вид хімічног зв’язку у типових прикладах, ступінь окиснення
елементів, можливість перебігу реакцій йонного обміну;
- обчислювати об’єм газу
за нормальних умов, відносну густину газів, масу, об’єм, кількість речовини
реагентів та продуктів реакції, об’ємні відношення газів за хімічними
рівняннями.
Час, який відводиться на
виконання атестаційної роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній
роботі, кількість варіантів атестаційних робіт визначає вчитель. Для укладання
атестаційних робіт можна використовувати збірники завдань для проведення
державної підсумкової атестації з хімії, або інші збірники завдань з хімії, що
мають відповідний гриф.
Під час проведення
державної підсумкової атестації з хімії учням дозволяється користуватися
калькуляторами і таблицями: «Періодична система хімічних елементів Д.І.
Менделєєва», «Розчинність кислот, солей, основ та амфотерних гідроксидів у
воді», «Ряд активності металів».
Фізика
Атестаційна робота
укладається вчителем із завдань різних типів і рівнів складності з усіх
розділів базового курсу фізики співвідносно навчальному часу, передбаченому на
вивчення певної теми. Завдання добираються вчителем так, щоб вони надали
можливість визначити розуміння учнями основних фізичних понять і законів, уміння
аналізувати фізичні явища та процеси, сформованість навичок розв’язання задач.
Для укладання атестаційних
робіт учитель може використовувати збірники завдань для проведення державної
підсумкової атестації з фізики, або інші збірники завдань з фізики,
що мають відповідний гриф. Час, який відводиться на виконання атестаційної
роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній роботі, кількість варіантів
атестаційних робіт визначає вчитель.
До складу атестаційної
роботи можуть бути включені завдання у тестовій формі на встановлення однієї
правильної відповіді з 4-5 запропонованих; завдання на встановлення
відповідності. Ці завдання спрямовані на визначення рівня засвоєння основних
понять, уміння здійснювати нескладні розрахунки тобто на репродуктивне
відображення навчального матеріалу.
До атестаційної роботи
обов’язково включаються завдання на застосування знань, що передбачають
розгорнуту відповідь. Такі завдання потребують повної, логічної,розгорнутої
відповіді з визначенням сутності запропонованих у завданні фізичних явищ,
формулюванням фізичних законів, аналізом явищ і процесів, наведенням ілюстрацій
у вигляді графіків, таблиць або схем та обґрунтування.
Обов’язковою складовою
атестаційної роботи є завдання з використанням графіків, рисунків, а також задачі:
типові та комбіновані.
Під час оцінювання
виконання задач звертають увагу на такі вимоги щодо оформлення розв’язку
задачі:
- запис умови в
скороченому вигляді;
- переведення одиниць
фізичних величин в одиниці Міжнародної системи одиниць;
- логічна послідовність
вибору фізичних формул і виведення кінцевої формули;
- хід розв’язання з усіма
послідовними діями і необхідними поясненнями, графічними ілюстраціями;
- аналіз і перевірка
вірогідності отриманого результату;
- запис повної відповіді,
якщо потрібно знайти декілька величин або результатів.
Для класів з поглибленим
вивченням фізики пропонується включити в атестаційну роботу більше завдань
високого рівня складності. Критерієм складності для завдань у тестові формі є
кількість логічних кроків, які потрібно виконати для йогорозв’язання.
Під час проведення
державної підсумкової атестації з фізики учням дозволяється
користуватися калькуляторами. Оскільки під час атестації учні не
можуть користуватися додатковою літературою потрібно всі дані, що необхідні для
розв’язування завдання, наводити в тексті завдання.
Час, який відводиться на
виконання атестаційної роботи, типи завдань та їх кількість в атестаційній
роботі, кількість варіантів атестаційних робіт визначає вчитель.
Про результати державної підсумкової атестації учнів 9 класіу 2017-2018 навчальному році
У 2018 році державна підсумкова атестація учнів 9-го класу проводилась з
трьох предметів, а саме:
·
05 червня – з української мови;
·
08 червня – з математики;
·
12 червня – з англійської мови
(за вибором навчального закладу).
Атестація проводилась у письмовій формі. Завдання
для проведення атестації були укладені вчителями відповідно фаху, погоджені на
педагогічній раді (протокол № 4 від 26 квітня 2018 року) та затверджені
директором школи.
клас
|
Кількість
учнів
|
Результати державної підсумкової
атестації
|
|||||||
1-3 б.
|
%
|
4-6 б.
|
%
|
7-9 б.
|
%
|
10-12 б.
|
%
|
||
9 кл
|
30
|
-
|
-
|
21
|
70
|
6
|
20
|
3
|
10
|
Державна
підсумкова атестація з математики показала, що більша частина учнів має
достатню підготовку, володіє навчальним матеріалом, на практиці вміє
використовувати новітні знання.
***
Про підсумки проведення державної підсумкової атестації у 9-х класаху 2016/2017 навчальному році
У 2017 році державна підсумкова атестація учнів 9-го класу проводилась з
трьох предметів, а саме:
·
30 травня – з
української мови;
·
06 червня – з математики;
·
02 червня – з англійської мови
(за вибором навчального закладу).
Атестація проводилась у письмовій формі. Завдання
для проведення атестації були укладені вчителями відповідно фаху, погоджені на
педагогічній раді (протокол № 5 від 28 квітня 2017 року) та затверджені
директором школи.
Державну підсумкову атестацію складало 22 учня 9-го класів. Один учень був звільнений від ДПА за станом
здоров’я (Дядюра Тимофій Костянтинович, наказ від 03.05.2017 № 45)
Порівняльний аналіз результатів ДПА та
річного оцінювання узагальнено та представлено у таблицях (додаток 1).
Під час
державної підсумкової атестації з математики 11 учнів або 50 % учнів 9-го класу
виявили високий і достатній рівень, при цьому якісний показник річного оцінювання становить 39 %
(вчитель математики Костюченко В.А.). Початковий рівень знань не виявив жоден
учень. Більша частина учнів має достатню підготовку, володіє навчальним
матеріалом, на практиці вміє використовувати новітні знання. Майже всі учні
добре справилися із тестовими завданнями І частини атестаційної роботи.
До
виконання ІІ - ІІІ частин атестаційної
роботи з математики приступило тільки 12
учнів із 22, що складає 55%. Типовими помилками були наступні:
1. Геометрична прогресія, п – член – 3 учня.
2. Відстань , якщо відомо швидкість та години – 2 учня.
3. Перевірити, чи належить точка з заданими координатами прямій – 3 учня.
4. За малюнком визначити проміжки знакосталості функції – 8 учнів.
5. Властивості діагоналей ромба – 3 учня.
6. Розв’язання квадратного рівняння – 2 учня.
7. Додавання, віднімання та скорочення раціональних дробів – 6 учнів.
8. Точки перетину прямої з віссю ординат – 5 учнів.
9. Розв’язання дробово-раціональних рівнянь – 5
учнів.
10. До виконання ІІ, ІІІ частин не приступило – 10
учнів.
За результатами
ДПА з математики випускники 9-го класу
показали 50% якості навчальних досягнень, що на 3% нижче у порівнянні з минулим
2015/2016 навчальним роком (було 53 %).
***
Про підсумки проведення державної підсумкової атестації у 9-х класаху 2015/2016 навчальному році
У 2016 році державна підсумкова атестація учнів 9-го класу проводилась з
трьох предметів, а саме:
·
01 червня – з
української мови;
·
03 червня – з математики;
·
07 червня – з англійської мови
(за вибором навчального закладу).
Державну підсумкову атестацію складало 42 учня 9-х класів. Жодного учня не
було звільнено від ДПА за станом здоров’я або як переможця ІІІ етапу
Всеукраїнських учнівських олімпіад.
Порівняльний аналіз результатів ДПА та
річного оцінювання узагальнено та представлено у таблицях (додаток 1).
Під час
державної підсумкової атестації з математики 22 учня або 53 % учнів 9-х класів
виявили високий і достатній рівень, при цьому якісний показник річного оцінювання становить 48 %
(вчителі математики Костюченко В.А. та Жмінченко Т.М.). Початковий рівень знань
не виявив жоден учень. Більша частина учнів має достатню підготовку, володіє
навчальним матеріалом, на практиці вміє використовувати новітні знання. Майже
всі учні добре справилися із тестовими завданнями І частини атестаційної
роботи.
Під час
розв’язання завдань ІІ частини були допущені помилки під час розв’язання
системи нерівностей, при спрощенні раціональних дробів, а також у задачах із
арифметичною прогресією, у завданнях з квадратними коренями, у геометричних задачах, тощо.
До
виконання ІІІ частину атестаційної
роботи з математики приступило тільки 12
учнів із 42, що складає 29%. Типовими помилками були наступні: не повне
пояснення до розв’язання текстової задачі, допущено помилку обчислювального характеру,знайдено лише
частину правильної відповіді.
До геометричної
задачі у третій частині майже ніхто не
приступив (тільки 1 учень з двох класів розв’язав задачу з геометрії).
За результатами
ДПА з математики випускники 9-х класів показали 53 % якості навчальних
досягнень, що на 9 % вище у порівнянні з минулим 2014/2015 навчальним роком
(було 44 %).
***
Про підсумки проведення державної підсумкової атестації у 9-му класів 2014/2015 навчальному році
У 2015 році державна підсумкова атестація учнів 9-го класу проводилась з
трьох предметів, а саме:
·
02 червня – з
української мови;
·
05 червня – з математики;
·
08 червня – з англійської мови
та історії України (за вибором
навчального закладу).
Атестація проводилась у письмовій формі. Завдання
для проведення атестації були укладені вчителями відповідно фаху, погоджені на
педагогічній раді (протокол № 5 від 27 квітня 2015 року) та затверджені
директором школи.
На допомогу випускникам
9-го класу було оформлено інформаційний стенд, на якому розміщена наступна
інформація: графік державної підсумкової атестації, графік консультацій, графік
чергування вчителів, наказ про затвердження списків учнів на складання державної
підсумкової атестації за вибором.
Державну підсумкову атестацію складало 32 учня 9-го класу. Жодного учня не
було звільнено від ДПА за станом здоров’я або як переможця ІІІ етапу
Всеукраїнських учнівських олімпіад.
Порівняльний аналіз результатів ДПА та
річного оцінювання узагальнено та представлено у таблиці (додаток 1).
Під час
державної підсумкової атестації з математики 44 % учнів 9-го класу виявили
високий і достатній рівень, при цьому якісний річний показник становить 34 %
(вчитель математики Костюченко В.А.). початковий рівень знань виявив 1 учень (3
%).
Більша частина
учнів має достатню підготовку, володіє навчальним матеріалом, на практиці вміє
використовувати новітні знання. Майже всі учні добре справилися із тестовими
завданнями І частини атестаційної роботи.
Під час
розв’язання завдань ІІ частини були допущені помилки: під час розв’язання
системи нерівностей, при спрощенні раціональних дробів, а також у задачах із
арифметичною прогресією, у завданнях з квадратними коренями.
ІІІ частину атестаційної
роботи виконувало тільки 8 учнів. Типовими помилками були наступні: не повне
пояснення до розв’язання текстової задачі, до геометричної задачі (тільки 3
учня класу розв’язали задачу з геометрії).
За результатами
ДПА з математики випускники 9-го класу показали 44 % якості навчальних
досягнень, що на 33 % нижче у порівнянні з минулим 2013/2014 навчальним роком
(було 77 %).
Всього в класі
|
Писало
|
Навчальні досягнення за
рік
|
Результати атестації
|
||||||||||||||
1-3 б
|
%
|
4-6 б
|
%
|
7-9 б
|
%
|
10-12 б
|
%
|
1-3 б
|
%
|
4-6 б
|
%
|
7-9 б
|
%
|
10-12 б
|
%
|
||
32
|
32
|
1
|
3%
|
20
|
63%
|
9
|
28%
|
2
|
6%
|
1
|
3%
|
17
|
53%
|
6
|
19%
|
8
|
25%
|
***
Про підсумки проведення державної підсумкової атестації у 9-му класів 2012/2013 навчальному році
У 2012/2013 навчальному році державна підсумкова атестація учнів 9-х класів
проводиться з п'яти навчальних предметів: української мови, біології, географії, математики, а також іноземної мови чи іншого гуманітарного предмета за вибором навчального закладу.
Державна підсумкова атестація з математики проводиться у формі інтегрованої письмової роботи з алгебри та геометрії за навчальним посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 9 клас" (авт. Глобін О. І., Єргіна О. В., Сидоренко П. Б., Комаренко О. В. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).
Державна підсумкова атестація з математики проводиться у формі інтегрованої письмової роботи з алгебри та геометрії за навчальним посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 9 клас" (авт. Глобін О. І., Єргіна О. В., Сидоренко П. Б., Комаренко О. В. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).
Посібник містить 50 варіантів атестаційних робіт. Кожен варіант атестаційної роботи складається з чотирьох частин, що відрізняються за складністю та формою завдань.
Учні загальноосвітніх класів виконують завдання першої (12 завдань), другої (4 завдання) та третьої (3 завдання) частин атестаційної роботи. Учні класів з поглибленим вивченням математики виконують завдання першої, другої, третьої та четвертої (2 завдання) частин атестаційної роботи.
Кожний варіант атестаційної роботи включає завдання різних типів і рівнів складності, які охоплюють більшість розділів навчальної програми. Серед них: тестові завдання з вибором однієї правильної відповіді, завдання відкритої форми з короткою відповіддю, завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Таке поєднання дає змогу учневі максимально продемонструвати свої знання.
Варіанти завдань першої та другої частин атестаційної роботи добирають загальноосвітні навчальні заклади, третьої та четвертої частин — Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаменти та управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій за вказаним посібником.
Кількість варіантів першої та другої частин атестаційної роботи добирається навчальними закладами у кількості не менше десяти варіантів для кожного класу. Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, департаменти та управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій визначають не менше чотирьох варіантів третьої та четвертої частин атестаційної роботи.
Кожен учень у класі має виконувати один із варіантів першої та другої частини атестаційної роботи та один із варіантів третьої та четвертої (для класів з поглибленим вивченням математики) частини атестаційної роботи за вибором учителя.
Державна підсумкова атестація з математики проводиться протягом 3 академічних годин для учнів загальноосвітніх класів.
За результатами роботи учням виставляється одна оцінка - з математики. Оцінка виставляється у класному журналі на сторінці предмета "Алгебра" у колонку з написом "ДПА" після колонки з написом "Річна".
4
|
||||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий