Методична сторінка



Державна підсумкова атестація (ДПА) 
в 2018/2019 навчальному році


Орієнтовні вимоги до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців)
у системі загальної середньої освіти у 2018/2019 навчальному році

Наказ МОН 1/ 9 - 196 від 27.03.2019

https://drive.google.com/file/d/0B8Oubn6KmnopLWtOb1JpSHg0TGMzaDZjVV9NWjM3RHlUajk4/view

****************************************************************************


Про підсумки методичної роботи
за 2017/2018 навчальний рік

         Відповідно Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», наказів Міністерства освіти і науки України від 07.11.2000  № 552 «Про затвердження положення «Про порядок здійснення інноваційної діяльності», затвердженого Міністерстві юстиції України 26.12.2000 за № 946/5617, від       20.02.2002 № 114 «Про затвердження положення «Про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.12.2009 за № 1217/17/223, Положень «Про загальноосвітній навчальний заклад», «Про районний (міський) методичний кабінет, «Про методичне об’єднання вчителів», Рекомендацій щодо організації та проведення методичної роботи з педагогічними кадрами в системі післядипломної педагогічної освіти (лист Міністерства освіти і науки України від 03.07.2002       № 1/9-318), з метою подальшого удосконалення методичної роботи в школі було видано наказ від  31 травня  2017 року за № 65 «Про структуру методичної роботи з педагогічними кадрами та її організацію у 2017/2018 навчальному році».
       У 2017/2018 навчальному році педагогічний колектив школи  працював на ІІІ етапі обласного науково-методичного проекту  «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства»  та шкільної  «Створення психолого-педагогічних умов для формування цілісного світогляду, соціальної компетентності та громадянської активності учнів»
         Роботу педагогічного колективу було спрямовано на виконання таких завдань:
  1. Продовжити діяльність педколективу з реалізації завдань обласної і шкільної проблеми.
  2.       Сприяти створенню необхідних умов для соціалізації  учнів на основі матеріально-технічних, кадрових, психолого-педагогічних , інформаційних та інших ресурсів, які суттєво впливають на соціальну зрілість особистості.
    3.   Формувати в учителів готовність до сприйняття і використання в роботі діяльнісного і компетентнісного підходів до викладання основ наук, продуктивних, особистісно розвивальних освітніх (навчальних і виховних) технологій, сучасних педагогічних ідей, перспективного педагогічного досвіду.
 4. Підвищувати рівень управлінської культури, використовуючи людиноцентристську, партнерську  етику управління, рівноправний стиль відносин. Формувати сприятливі внутрішньошкільні комунікації (партнерство у стосунках, взаємоповага, доброзичливість, взаєморозуміння)
 5.    Відбирати найбільш ефективні форми аналітичної діяльності, здійснювати управління якістю освіти на основі нових технологій та освітнього моніторингу.
 6.  Забезпечити методичний супровід реалізації завдань обласної науково-методичної проблеми «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства».
7.  Створити умови для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів, їх самоосвітньої діяльності, участі в інноваціях, експериментах, творчих пошуках, сприяти підвищенню культури вчителя.
 8.  Активізувати роботу з батьками учнів з урахуванням їх вікових особливостей соціалізації шляхом проведення спільних  свят, екскурсій;
 9.  Визначити рівень готовності (теоретичний і практичний) членів педагогічного колективу для вирішення обраної проблеми через анкетування, тестування, засідання ШМК та інші методичні заходи.
10. Спрямувати роботу психологічної служби на створення цілісної системи психолого-педагогічного супроводу  особистості учня на всіх етапах його розвитку;
         Педагогічний колектив закладу  працював на ІІ етапі експериментального проекту обласного рівня за темою «Створення системи шкільної медіаосвіти на основі принципів наскрізного навчання».
          У цьому поточному році  кожен учитель працював  над обраною власною науково-методичною проблемою. Методична робота в школі здійснювалась згідно плану роботи школи відповідно до структури, затвердженої методичною радою через колективну, групову та   індивідуальну форми роботи.
На засіданнях методичної комісії поряд з поточними питаннями (про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін, моніторинг якості навчальних досягнень  учнів, про роботу з обдарованими учнями та інше), обговорювались питання особистісної спрямованості навчання, підвищення якості навчання, розвиток творчої діяльності вчителів та учнів, а саме:
-         «Шляхи реалізації обласної науково-методичної проблеми «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства» на ІІ етапі»;
-         «Про організацію роботи з обдарованими учнями у 2016/2017 н.р.»
-         «Формування навичок розвитку педагогічної творчості сучасного вчителя»
-         «Шляхи розвитку в учнів позитивної мотивації до навчання»
-         Звіт про науково-методичну роботу педагогічного колективу над проблемою «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства»  у  2017 – 2018 навчальному році (ІІІ етап ).
-         Моніторинг якості навчальних досягнень   учнів школи за 2017 – 2018  навчальний  рік.
     Члени методичної ради брали участь у підготовці та проведенні педагогічних рад, нарад при директорові, обласних та міських конференціях, тренінгах, проектах.
Робота методичного кабінету школи здійснювалась відповідно до наказу по школі  31 травня  2017 року за № 65  «Про структуру методичної роботи з педагогічними кадрами та її організацію у 2017/2018 навчальному році».
На базі шкільного методичного кабінету проходили засідання методичної ради школи, педагогічні ради, засідання атестаційної комісії, засідання як шкільних так і міських методичних об’єднань вчителів-предметників.
На базі закладу у 2017/2018  навчальному році було проведено:
-         Міські методичні об’єднання з хімії , географії.
З метою зростання фахової майстерності вчителів, підвищення професійного рівня молодих та малодосвідчених вчителів, творчого вирішення педагогічних завдань і проблем школи, скоординованості дій вчителів-предметників була організована робота шкільної  методичної комісії  вчителів природничо-математичного циклу, проблема «Використання інноваційних освітніх технологій для формування цілісного світогляду, соціальної компетентності учнів», керівник Костюченко В.А.;
Методичні об’єднання систематично ознайомлювали педагогічних працівників з новою інформацією, передовим досвідом, сприяли впровадженню їх у навчально-виховний процес.
Діяльність шкільних методичних об’єднань було сплановано на основі річного плану роботи школи. Проведено  4 засідання, на яких обговорювалися як організаційні питання (рекомендації Міністерства освіти і науки України, обласної конференції, серпневої міської конференції, рекомендації міського методичного кабінету щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2017/2018 навчальному році, зміни у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад), так і науково-методичні питання.
Протягом року проводилися наради з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, новинками методичної літератури тощо, зокрема щодо посилення уваги роботі з обдарованими учнями, узагальнення досвіду у вигляді професійного портфоліо вчителя-предметника, методичних рекомендацій, науково-методичних посібників.
Усі вчителі школи були залучені до роботи у міських методичних об’єднаннях.
      Протягом 2017/2018 навчального року вчителі школи підвищували свій кваліфікаційний рівень в рамках атестації, пройшли атестацію, а саме: Кривощокова М.І., учитель трудового навчання і інформатики;
     Атестаційна комісія ІІ рівня відділу освіти Марганецької міської ради підтвердила відповідність займаних посад та відповідність  присвоєним категоріям і педагогічним званням (наказ від 13 квітня 2018 року № 45-к/тр).
     Курсова перепідготовка в школі у 2017/2018 навчальному році здійснювалась згідно з перспективним планом курсової перепідготовки. Курси підвищення кваліфікації при ДОІППО пройшли 6 вчителів, що складає 20 %, а саме:  Матвєєва А.В., вчитель біології, хімії;
участь в обласних тренінгах
ü Участь у  обласному тренінгу « Стратегічне маркетингове планування у роботі керівника ЗНЗ» (Бурлака О.В., 16.03.2018 р., м. Дніпро);
ü Участь у  обласному тренінгу « Стратегічне маркетингове планування у роботі керівника ЗНЗ» (Бурлака О.В., 16.03.2018 р., м. Дніпро);
ü Участь у  обласному тренінгу «Концептуальні аспекти створення системи шкільної медіаосвіти на основі принципів наскрізного навчання» (Бурлака О.В., 02.04.2018 р., м. Дніпро);
ü Участь у обласному тренінгу за темою «Ведення ділової документації у ЗНЗ» (Жмінченко Т.М., 11.04.2018 р., м. Дніпро);
        
 Участь у обласних конференціях, семінарах:
- участь у конференції «Міжнародний досвід інклюзивних практик для дітей з особливими потребами методом прикладного аналізу поведінки та роботи в ресурсному класі» (Бурлака О.В. 16.02.2018 м. Дніпро)

 Участь у Міжнародному природничому конкурсі «Геліантус -2018»: загальна кількість учасників – 13 учнів (у минулому навчальному році було 8 учнів)
 Результати: - дипломом абсолютного перможця – 2 учня;
                     - сертифікатом учасника – 6 учнів;
                     - Диплом ІІІ ступеня – 2 учня;
                     - диплом ІІ ступеня – 1 учень
                     - грамота з фізики – 1 учень
                     - грамота з біології – 1 учень.
 (координатор Матвєєва А.В., вчитель біології та хімії)
·        участь  Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня-2018»: загальна кількість учасників – 31 учнів (у минулому навчальному році було 28 учнів)
Результати: - добрий результат – 5 учнів
                     - учасники – 26 учнів.
(Координатор Калашник А.Ю., вчитель фізики).
·        участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру-2018»: загальна кількість учасників – 18  учнів ( у минулому році – 18 учнів)
Результати: відмінно – 2 учня;
                     добре – 6 учнів;
                     учасник – 10 учнів.
(Координатор Костюченко В.А., вчитель математики).
·                 участь у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі «Колосок – 2017» (осінній): загальна кількість учасників – 48 учня ( у минулому році – 40 учнів)
            (Координатор Ткаченко С.П., вчитель початкових класів).
У 2017/2018 навчальному році переможцями ІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін стало 21 учень ( у минулому році було  20 переможців), із них:
           І місце вибороли 10 учнів;
           ІІ місце – 5 учнів;
           ІІІ місце – 6 учнів.
6 учнів школи увійшли до складу команди для участі у ІІІ етапі Всеукраїнських олімпіад з п’яти предметів, а саме:
І місце з біології – Ткаченко Валерія, учениця 11 класу;
І місце з економіки – Брацило Дмитро, учень 11 класу.
 У 2017/2018 навчальному році учениця 11 класу Ткаченко Валерія стала переможецею  ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з біології ( ІІІ призове місце),  у минулому навчальному році було теж одне призове місце у ІІІ етапі  Всеукраїнських учнівських олімпіад з біології  ( Ткаченко Валерія, учениця 10 класу, ІІІ призове місце).
В 2017/2018 навчальному році впроваджувались інноваційні педагогічні технології, а саме:
ü технологія проектної навчальної діяльності;
ü інтерактивні технології навчання;
ü технологія різнорівневого навчання;
ü технологія особистісно-зорієнтованого навчання;
ü тренінгові технології;
ü інформаційно-комунікаційні технології.
У 2017/2018 навчальному році згідно графіка внутрішньошкільного контролю за станом викладання предметів вивчався стан викладання наступних предметів:
Тематичні перевірки:
-         Впровадження інтерактивних методів навчання на уроках
                економіки;
Матеріали за результатами перевірки були узагальнені у вигляді доповідей на педрадах, нарадах при директорові, наказами та обговорені на засіданнях методичних об’єднань вчителів-предметників, розроблені рекомендації щодо усунення недоліків виявлених під час перевірки, а також розроблені заходи щодо підвищення результативності роботи вчителів.
         Педагогічний колектив закладу у 2017/2018 навчальному році  працював на ІІІ етапі обласної науково-методичної проблеми «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства». Спрямувати методичну роботу у 2018/2019 навчальному році на вирішення таких завдань:
-         Розробка та апробація системи діяльності навчального закладу, вчителя , спрямованої на розвиток соціальних компетентностей особистості;
-          масове впровадження новітніх педагогічних стратегій і конкретних технологій соціалізації;
-          накопичення досвіду управління інноваційними процесами в освітній діяльності.

-         посилити роботу з обдарованими та талановитими учнями 


*****************************************************************************************


Про підсумки методичної роботи  
за 2016/2017 навчальний рік
               У 2016/2017 навчальному році педагогічний колектив школи  працював на ІІ етапі обласного науково-методичного проекту  «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства»  та шкільної «Створення психолого-педагогічних умов для формування цілісного світогляду, соціальної компетентності та громадянської активності учнів»
        Роботу педагогічного колективу було спрямовано на виконання таких завдань:
 1. Продовжити діяльність педколективу з реалізації завдань обласної і шкільної проблеми.
 2.       Сприяти створенню необхідних умов для соціалізації  учнів на основі матеріально-технічних, кадрових, психолого-педагогічних , інформаційних та інших ресурсів, які суттєво впливають на соціальну зрілість особистості.
   3. Формувати в учителів готовність до сприйняття і використання в роботі діяльнісного і компетентнісного підходів до викладання основ наук, продуктивних, особистісно розвивальних освітніх (навчальних і виховних) технологій, сучасних педагогічних ідей, перспективного педагогічного досвіду.
4. Підвищувати рівень управлінської культури, використовуючи людиноцентристську, партнерську  етику управління, рівноправний стиль відносин. Формувати сприятливі внутрішньошкільні комунікації (партнерство у стосунках, взаємоповага, доброзичливість, взаєморозуміння)
5.    Відбирати найбільш ефективні форми аналітичної діяльності, здійснювати управління якістю освіти на основі нових технологій та освітнього моніторингу.
6.  Забезпечити методичний супровід реалізації завдань обласної науково-методичної проблеми «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства».
7.  Створити умови для безперервного зростання рівня педагогічної майстерності вчителів, їх самоосвітньої діяльності, участі в інноваціях, експериментах, творчих пошуках, сприяти підвищенню культури вчителя.
8.  Активізувати роботу з батьками учнів з урахуванням їх вікових особливостей соціалізації шляхом проведення спільних  свят, екскурсій;
9.  Визначити рівень готовності (теоретичний і практичний) членів педагогічного колективу для вирішення обраної проблеми через анкетування, тестування, засідання ШМК та інші методичні заходи.
10. Спрямувати роботу психологічної служби на створення цілісної системи психолого-педагогічного супроводу  особистості учня на всіх етапах його розвитку;
   Педагогічний колектив закладу розпочав роботу на І етапі експериментального проекту обласного рівня за темою «Створення системи шкільної медіаосвіти на основі принципів наскрізного навчання ».
   Протягом 2016/2017 навчального року на базі шкільного методичного кабінету проходили засідання методичної ради школи, педагогічні ради, засідання атестаційної комісії, засідання як шкільних так і міських методичних об’єднань вчителів-предметників. Методичний кабінет школи поповнюється узагальненими досвідами та портфоліо вчителів:
- Костюченко В.А., вчитель математики склала  навчально-методичний посібник на допомогу учням 10 – 11 класам для підготовки до ЗНО з математики « Задачі з модулем», який рекомендовано науково-методичною радою КВНЗ « ДОІППО» та буде опублікований у електронній збірці «Сучасні технології навчання із скарбнички досягнень педагогів Дніпропетровщини»
- Кривощокова М.І., практичний психолог школи узагальнила свій досвід за темою « Психолого – педагогічний супровід адаптації молодшого школяра»
Проблема природничо–математичного об’єднання:   «Використання інноваційних освітніх технологій для формування цілісного світогляду, соціальної компетентності учнів»(керівник Костюченко В.А., вчитель математики)
Методичне об’єднання систематично ознайомлювало педагогічних працівників з новою інформацією, передовим досвідом, сприяли впровадженню їх у навчально-виховний процес.
Діяльність шкільних методичних об’єднань було сплановано на основі річного плану роботи школи. Кожне з МО провело по 4 засідання, на яких обговорювалися як організаційні питання (рекомендації Міністерства освіти і науки України, обласної конференції, серпневої міської конференції, рекомендації методичного кабінету щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2016/2017 навчальному році, зміни у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад), так і науково-методичні питання.
Протягом року проводилися наради з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, новинками методичної літератури тощо. Керівник методичного об’єднання, ретельно проаналізувавши діяльність МО, перспективно визначив пріоритети в методичній роботі на наступний навчальний рік, зокрема щодо посилення уваги роботі з обдарованими учнями, узагальнення досвіду у вигляді професійного портфоліо вчителя-предметника, методичних рекомендацій, науково-методичних посібників.
 Практичному психологу школи Кривощоковій М.І. було присвоєно звання «практичний психолог методист»
     Протягом 2016/2017 навчального року вчителі школи підвищували свій кваліфікаційний рівень в рамках атестації і  пройшли атестацію, а саме:
Копійка О.А., учитель географії.
Костюченко В. А., учитель математики.
Кривощокова А.Ю., практичний психолог школи.
    Атестаційна комісія ІІ рівня відділу освіти Марганецької міської ради підтвердила відповідність займаних посад та відповідність  присвоєним категоріям і педагогічним званням ( наказ від 13 квітня 2017 року № 34-к/тр).
    Курсова перепідготовка в школі у 2016/2017 навчальному році здійснювалась згідно з перспективним планом курсової перепідготовки. Курси підвищення кваліфікації при ДОІППО , а саме:
1. Жмінченко Т.М., вчитель математики.
2. Костюченко В.А., вчитель математики.
3. Калашник А.Ю., вчитель фізики.
4. Кривощокова М.І., вчитель трудового навчання, технології,
7. Кривощокова М.І., практичний психолог школи.
        У 2016/2017 навчальному році вчителі школи брали активну участь у Міжнародних, Всеукраїнських, обласних та міських конкурсах, програмах, проектах, а саме:
-участь в обласних тренінгах:  
- Участь у тренінгу «Інтерактивні методи проведення занять з медіаграмотності за проектом «Наскрізна медіаосвіта» (Бурлака О.В., 28.02.2017 р., м. Дніпро);
- Участь у тренінгу за темою «Реалізація компетентного підходу в системі сучасної освіти» (Жмінченко Т.М. 30 березня 2017 року м. Дніпро);
- Участь в обласному тренінгу для вчителів медіакультури «Професія – медіа педагог» (Кожанова А. Ю. листопад 2016, м Дніпро);
- Участь у тренінгу «Основні принципи орієнтування молодшого школяра в сучасному медіапросторі» (Бурлака О.І., 16 травня 2017, м. Дніпро)
- участь у Міжнародному природничому конкурсі «Геліантус -2017»: загальна кількість учасників – 6 учнів (у минулому навчальному році було 13 учнів)  результати: сертифікат – 4
                               грамота – 1
                               диплом ІІІ ст. – 1
             (координатор Матвєєва А.В., вчитель біології та хімії)
- участь  Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня-2017»: загальна кількість учасників – 28 учнів (у минулому навчальному році було 14 учнів)
  Результати: - добрий результат – 7
        - сертифікат учасника – 21
(Координатор Калашник А.Ю., вчитель фізики).
- участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру-2017»: загальна кількість учасників – 18  учнів ( у минулому році 9 учнів) (Координатор Костюченко В.А., вчитель математики).
- участь у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі «Колосок – 2017» (весняний): загальна кількість учасників – 60 учнів (у минулому навчальному році було 35 учня)
- участь у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі «Колосок – 2016» (осінній): загальна кількість учасників – 40 учня (у минулому році 34 учня)
         Результати: «золотий колосок» - 33  
                             «срібний колосок» - 7
(Координатор Ткаченко С.П., вчитель початкових класів).
     У 2016/2017 навчальному році за результатами ІІ етапу (міського) Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін учні школи вибороли 20  призових місць , а саме: І місць – 7 учня; ІІ місць – 6 учня; ІІІ місць – 7 учня.
    У 2016 – 2017 навчальному році переможцями у ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад стала Ткаченко Валерія, учениця 10  класу(І місце з біології ) і переможецею ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з біології ( ІІІ призове місце)


********************************************************************************


Про підсумки методичної роботи

за 2015/2016 навчальний рік
У 2015/2016 навчальному році педагогічний колектив школи розпочав працювати на І етапі обласної науково-методичної проблеми «Освітні стратегії соціалізації особистості громадянського суспільства»  та шкільної «Створення психолого-педагогічних умов для формування цілісного світогляду, соціальної компетентності та громадянської активності учнів»
        Роботу педагогічного колективу було спрямовано на виконання таких завдань:
  • створення «банку інформацій» з питань соціалізації;
  • розвиток  соціальних компетенцій учнів;       
  • визначення  основних показників для системного відстеження;
  • діагностика рівня готовності педколективу до роботи над проблемою;
  • організація роботи психолого-педагогічних семінарів з проблеми соціалізації учнівської молоді.
Протягом 2015/2016 навчального року на V етапі (підсумковий)
було зроблено:
Вчителі нашої школи кожного року брали участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року», де займали призові місця у міському етапі та були учасниками обласного етапу конкурсу. У 2015/2016 навчальному брали участь в конкурсі в наступних номінаціях:



№ з/п
ПІБ конкурсанта
Посада, категорія, звання
Номінація
Результат участі
Міський етап
Обласний етап

Костюченко Валерія Анатоліївна
Вчитель математики, спеціаліст вищої категорії,
«старший учитель»
Математика
ІІ місце
-


ПІБ вчителя
Посада, категорія, звання
Тематика курсової перепідготовки
Тема курсового завдання
Дата проходження, № посв.

Бурлака
Олександр
Васильович  
Директор, вчитель біології
Вища, «старший учитель»
Підвищення кваліфікації керівників установ і закладів освіти за програмою «Випереджуюча освіта для сталого розвитку»
«Модель шкільної медіаосвіти»
26.10.2015-20.04.2016
№ 7413-16




Методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу : проблема «Використання інноваційних освітніх технологій для формування цілісного світогляду, соціальної компетентності учнів»;
                   Методичне об’єднання систематично знайомило педагогічних працівників з новою інформацією, передовим досвідом, сприяли впровадженню їх у навчально-виховний процес.
Діяльність шкільних методичних об’єднань було сплановано на основі річного плану роботи школи. Кожне з МО провело по 4 засідання, на яких обговорювалися як організаційні питання (рекомендації Міністерства освіти і науки України, обласної конференції, серпневої міської конференції, рекомендації методичного кабінету щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2015/2016 навчальному році, зміни у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад), так і науково-методичні питання з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, новинками методичної літератури тощо.
Курсова перепідготовка в школі у 2015/2016 навчальному році здійснювалась згідно з перспективним планом курсової перепідготовки. Курси підвищення кваліфікації при ДОІППО пройшли 6 вчителів, що складає 19 %.
У 2015/2016 навчальному році вчителі школи брали активну участь у Міжнародних, Всеукраїнських, обласних та міських конкурсах, програмах, проектах, а саме:
  • участь у Міжнародному  фестивалі психолого-педагогічних технологій  роботи з метафоричними асоціативними картками «МАКФЕСТ» (Кривощокова М.І, м. Київ, 24-27 вересня 2015 року)
  • участь у Міжнародній науково-методичній конференції на тему «Застосування методу прикладного аналізу поведінки – АВА у системній  корекційній роботі з аутичними дітьми» (Кривощокова М.І., м. Київ, 05 квітня 2016 року);
  • участь у Всеукраїнській  науково-практичній конференції за темою  «Варіативність організаційних форм компетентнісно орієнтованого навчання у початковій школі» ( Бурлака О.І., Кожанова А.Ю., м. Нікополь,  19 квітня 2016 року).
- участь в обласних тренінгах:   
  • Педагогічні інновації в системі  науково – методичної роботи навчального закладу. ( Жмінченко Т.М., 10 березня 2016 року, ДОІППО)
- участь у обласних семінарах:
  • участь у обласному науково – практичному семінарі за темою «Використання проективного потенціалу медіа в освітньому процесі» (Бурлака О.В., с. Кам’янське, 15-16 жовтня 2015 року);  
Наші талановиті учні щороку беруть участь у різноманітних інтерактивних конкурсах, проектах Міжнародного, Всеукраїнського, обласного та міського рівнів, а саме:
  • участь у Міжнародному природничому конкурсі «Геліантус-2015»: загальна кількість учасників – 13 учнів (у минулому навчальному році було 5 учнів)
Результати:
Грамота з фізики – 3 учня;
Грамота з біології – 3 учень;
Грамота з географії – 2 учня;
Сертифікат учасника  – 5 учнів;
(координатор Матвєєва А.В., вчитель біології та хімії)
  • участь  Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня-2016»: загальна кількість учасників – 14 учнів (у минулому навчальному році було 14 учнів)
Результати:
Добрий сертифікат – 7 учнів;
учасники – 7 учнів.
(Координатор Калашник А.Ю., вчитель фізики).
  • участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру-2016»: загальна кількість учасників – 9 учні (у минулому навчальному році було 22 учні)
Результати:
Відмінний сертифікат – 1 учень;
Добрий сертифікат – 4 учні;
учасники – 4 учні.
(Координатор Костюченко В.А., вчитель математики).
  • участь у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі «Колосок – 2016» (весняний): загальна кількість учасників – 35 учнів (у минулому навчальному році було 35 учня)
  • участь у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі «Колосок – 2015» (осінній): загальна кількість учасників – 34 учня (у минулому навчальному році було 27 учнів)
результати:
 «Золотий колосок» - 23 учня;
 «Срібний колосок» - 11 учнів.
(Координатор Ткаченко С.П., вчитель початкових класів).
Особливу увагу приділялося роботі з обдарованими учнями. У школі існує осередок МАН з біологічного напряму. Учениця 10 класу Мішкова Євгенія працювала над науково-дослідницькою роботою за темою: «Множинний алелізм насіння  народних сортів квасолі» (керівник, вчитель біології Матвєєва А.В.), яка стала учасником зимової установчої сесії МАН (консультація з приводу написання науково-дослідної роботи, проведена система лекцій з біології та хімії -  05 грудня 2015 року).
У 2015/2016 учень нашої школи Городецький Дмитро (10 клас) виборов призове місце у ІІІ етапі (обласному) Всеукраїнських учнівських олімпіад з  географії – ІІІ призове місце.
У 2015/2016 навчальному році згідно графіка внутрішньошкільного контролю за станом викладання предметів вивчався стан викладання наступних предметів:
комплексні перевірки  у школі ІІ-ІІІ ступенів:
  • Географія – відповідальний Жмінченко Т.М. (грудень);
  • Фізична культура – відповідальний Жмінченко Т.М. (лютий);
комплексні перевірки у  школі І ступеня:
  • Математика  – відповідальний  Жмінченко Т.М (лютий);
Тематичні перевірки:
      Активізація пізнавальної  діяльності учнів на уроках біології та хімії ( квітень).

*********************************************************************


 Про підсумки методичної роботи  
за 2014/2015 навчальний рік


У 2014/2015 навчальному році педагогічний колектив школи працював на V етапі обласної науково-методичної проблеми «Креативна освіта для сталого розвитку інноваційної особистості» та шкільної методичної проблеми «Розвиток інноваційної  особистості через впровадження креативної освіти, вивчення іноземних мов та подальше удосконалення системи громадянської освіти».

Роботу педагогічного колективу було спрямовано на виконання таких завдань:

узагальнення перспективного педагогічного досвіду;
підведення підсумків роботи;
підготовка матеріалів для публікації;
аналіз матеріалів моніторингу;
участь у підготовці підсумкових наукових конференцій;
обмін досвідом між школами міста, області.
Педагогічний колектив закладу вже четвертий рік поспіль (починаючи з 01 вересня 2011 року) працює на IV етапі експериментального проекту Всеукраїнського рівня за темою «Науково-методичні засоби впровадження вітчизняної моделі медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів».
Кожен учитель працював також над обраною власною науково-методичною проблемою.
Методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу працювало над проблемою «Використання інтерактивних методів навчання на уроках природничо-математичного циклу»
Діяльність шкільних методичних об’єднань було сплановано на основі річного плану роботи школи. Кожне з МО провело по 4 засідання, на яких обговорювалися як організаційні питання (рекомендації Міністерства освіти і науки України, обласної конференції, серпневої міської конференції, рекомендації методичного кабінету щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2014/2015 навчальному році, зміни у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад), так і науково-методичні питання.
Протягом року проводилися наради з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, новинками методичної літератури тощо. Визначині пріоритети в методичній роботі на наступний навчальний рік, зокрема щодо посилення уваги роботі з обдарованими учнями, узагальнення досвіду у вигляді професійного порт фоліо вчителя-предметника.
Усі вчителі школи були залучені до роботи у міських методичних об’єднаннях.
В 2014/2015 навчальному році в школі працював один молодий вчитель (вчитель хімії та біології – Матвєєва А.В.). Вчитель працював під наставництвом «вчителя-методиста» Жмінченко Т.М.
Пройшли атестацію, а саме:
  1. Калашник А.Ю., вчитель фізики – підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»;
  2. Бурлака О.В., вчитель біології – підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та присвоєно педагогічне звання «старший учитель».
Курсова перепідготовка в школі у 2014/2015 навчальному році здійснювалась згідно з перспективним планом курсової перепідготовки. Курси підвищення кваліфікації при ДОІППО пройшли 8 вчителів, що складає 24%.
ПІБ вчителя
Посада, категорія, звання
Тематика курсової перепідготовки
Тема курсового завдання
Дата проходження
№ посв.

Бурлака
Олександр
Васильович
Вища, «старший учитель», вчитель біології
Підвищення кваліфікації вчителів основ здоров’я
«Особливості викладання основ здоров’я та ОБЖ за технологією ООЖН»
08.06.2015
19.06.2015
№ 4845


Публікації
(в якому виданні)
Автор
Посада
Назва
Матеріали науково-практичної конференції «Впровадження медіаосвіти в практику роботи навчальних закладів області»
Бурлака О.В.
директор
«Освітній медіа простір школи
як засіб формування інноваційної особистості учня»
«Інноваційні моделі та технології медіаосвіти в навчальних закладах Дніпропетровщини» (матеріали обласного конкурсу на кращу розробку моделі медіаосвіти
в сучасному навчальному закладі)
Кривощокова М.І.

Романовська О.Є.


Кожанова А.Ю.

Єщенко І.Ф.


Грушко М.П.
практичний психолог,
заступник директора з НВР,
вчитель
медіакультури, вчитель світової літератури, бібліотекар
«Модель медіаосвіти
в Марганецькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів № 2
з поглибленим вивченням англійської мови з 1 класу Марганецької міської ради Дніпропетровської області»
«Медіаосвіта Дніпропетровщини» (каталог експериментальних навчальних закладів)

ЗОШ № 2
«Марганецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 2
з поглибленим вивченням англійської мови з 1 класу Марганецької міської ради Дніпропетровської області»

У 2014/2015 навчальному році вчителі школи брали активну участь у Міжнародних, Всеукраїнських, обласних та міських конкурсах, програмах, проектах, а саме:
  • участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції «Єдиний інформаційний простір: стратегії інноваційного розвитку освітньої галузі» (м. Дніпропетровськ, Бурлака О.В., Кривощокова М.І., 16 жовтня 2014 року);
    • участь у Всеукраїнському науково-практичному семінарі «Розробка ефективних інноваційних моделей та технологій медіаосвіти в сучасних закладах освіти» (м. Дніпропетровськ, Бурлака О.В., Романовська О.Є., травень, 2015 року);
Наші талановиті учні щороку беруть участь у різноманітних інтерактивних конкурсах, проектах Міжнародного, Всеукраїнського, обласного та міського рівнів, а саме:
  • участь у Міжнародному природничому конкурсі «Геліантус»: загальна кількість учасників – 5 учнів (у минулому навчальному році було 10 учнів)
Результати:
Грамота з фізики та біології – 1 учень;
Бронзовий сертифікат – 1 учень;
Сертифікат – 4 учні.
  • участь  Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня-2015»: загальна кількість учасників – 14 учнів (у минулому навчальному році було 25 учнів)
Результати:
Добрий сертифікат – 5 учнів;
учасники – 9 учнів.
(Координатор Калашник А.Ю., вчитель фізики).
  • участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру-2015»: загальна кількість учасників – 22 учні (у минулому навчальному році було 33 учні)
Результати:
Відмінний сертифікат – 1 учень;
Добрий сертифікат – 18 учнів;
учасники – 3 учні.
(Координатор Костюченко В.А., вчитель математики).
  • участь у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі «Колосок – 2014» (весняний): загальна кількість учасників – 35 учнів (у минулому навчальному році було 63 учня)
Результати:
«Золотий колосок» - 17 учнів;
«Срібний колосок» - 11 учнів;
«Колосок» - 7 учнів.
  • участь у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі «Колосок – 2015» (осінній): загальна кількість учасників – 27 учнів (у минулому навчальному році було 30 учнів)
(Координатор Ткаченко С.П., вчитель початкових класів).
  • участь у Всеукраїнському конкурсі «Діти та Медіа»
Особливу увагу приділялося роботі з обдарованими учнями. В школі існує осередок МАН з біологічного напряму. Учениця 11 класу Родіна Аліна працювала над науково-дослідницькою роботою за темою: «Множинний алелізм насіння народних сортів квасолі» (керівник, вчитель біології Матвєєва А.В.). Але на конкурс-захист науково-дослідницьких робіт, який відбувся в квітня поточного року у   м. Дніпропетровськ учениця 11 класу Родіна Аліна не з’явилась за станом здоров’я.
Вчителі нашої школи публікують розробки своїх уроків, заходів, методичні рекомендації не тільки в «Учительському журналі онлайн» та на шкільному сайті, а й у фахових виданнях. Так у 2014/2015 навчальному році:

*********************************************************************************


Про підсумки методичної роботи за 2013-2014 навчальний рік


У 2013-2014 навчальному році педагогічний колектив школи працював на IV етапі обласної науково-методичної проблеми «Креативна освіта для сталого розвитку інноваційної особистості» та шкільної методичної проблеми «Розвиток інноваційної особистості через впровадження креативної освіти, вивчення іноземних мов та подальше удосконалення системи громадянської освіти».

Основні завдання на IV етапі були:
  • аналіз та корекція накопиченого педагогічного досвіду, визначення його основних ідей для широкого запровадження;
  • аналіз матеріалів попередніх зрізів діагностичного рівня розвитку творчого потенціалу учнів та їх навчальних досягнень;
  • вивчення та експертна оцінка накопиченого педагогічного досвіду;
Педагогічний колектив закладу вже третій рік поспіль (починаючи з       01 вересня 2011 року) працює на ІІІ етапі експериментального проекту Всеукраїнського рівня за темою «Науково-методичні засади впровадження вітчизняної моделі медіаосвіти в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів».
Вчителі школи кожного року беруть участь у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року», де займають призові місця у міському етапі конкурсу та приймають участь в обласному етапі конкурсу.
У 2011-2012 навчальному році участь брал вчитель:
№ з/п
ПІБ конкурсанта
Посада, категорія, звання
Номінація
Результат участі
Міський етап
Обласний етап

Олійник Марина Володимрівна
Вчитель хімії та біології, вища категорія, «старший вчитель»
Біологія
ІІІ місце
-

Згідно до наказу по школі від 30.05.2013 року № 54 організована робота  методичного об’єднаня, затверджено плани роботи, методичні проблеми над якими працювали шкільні методичні об’єднання, визначено керівників з числа досвідчених вчителів:
  • предметні методичні об’єднання вчителів природничо-математичного циклу/керівник Костюченко В.А., проблема «Використання інтерактивних методів навчання на уроках природничо-математичного циклу»

Одним із напрямків методичної роботи була організація роботи з різними категоріями педагогічних працівників. В 2013-2014 навчальному році в школі працював один молодий вчитель (вчитель хімії та біології – Матвєєва А.В.). Вчитель працював під наставництвом «вчителя-методиста» Жмінченко Т.М. Було розроблено індивідуальний план роботи, систематично надавалась методична допомога, як у викладанні предметів, у впровадженні інноваційних технологій навчання, так і у веденні шкільної документації. Адміністрація школи систематично відвідувала уроки та позакласні заходи з подальшим аналізом та самоаналізом.
На перше вересня 2013-2014 навчального року якісний склад педагогічного колективу становив:
  • Спеціаліст вищої категорії – 22 вчителя (63%);
  • Спеціаліст І категорії – 4 вчителя (11%);
  • Спеціаліст ІІ категорії – 5 вчителів (14%);
  • Спеціаліст – 3 вчителя (9%);
  • Без категорії – 1 вчитель (3%);
  • Мають звання «Старший вчитель» - 8 вчителів;
  • Мають звання «Вчитель-методист» - 13 вчителів;
  • 6 вчителів школи нагороджено знаком «Відмінник освіти України».
У 2013-2014 навчальному році були нагороджені грамотами Департаменту освіти і науки облдержадміністрації 3 учителя, та грамотами міського управління освіти – 3 учителя.
Протягом навчального року вчителі школи підвищували свій кваліфікаційний рівень в рамках атестації.
6 членів педагогічного колективу, що складала 18% від усього педагогічного колективу школи, пройшли атестацію.
Курсова перепідготовка в закладі здійснювалась у 2013-2014 навчальному році згідно з перспективним планом курсової перепідготовки. Курси підвищення кваліфікації при ДОІППО пройшли 4 вчителя, що складає 12%,
  • 1 вчитель, що складає 89%, пройшли курси за програмою Web 2.0;
  • 2 вчителя школи пройшли курси «Медіаосвіта»;
  • 29 вчителів, що складає 89%, пройшли курси «Цифрові технології»;
  • 23 вчителя школи, що складає 69%, пройшли курси «Intel. Навчання для майбутнього»;
  • 9 вчителів школи, що складає 26%, пройшли курси «Intel. 10 версія».
У 2013-2014 навчальному році вчителі школи брали активну участь у Міжнародних, Всеукраїнських, обласних та міських конкурсах, програмах, проектах, а саме:
Участь педагогічного колективу в семінарах, конкурсах, тренінгах.
  • Участь у V Міжнародній виставці «Інновація у сучасній освіті». (квітень 2014 р., м. Київ, Кривощокова М.І., практичний психолог та вчитель інформатики);
  • Участь у Всеукраїнському професійному конкурсі «Підвищення професійної культури педагогів». Організатор МЦФЕР: «Освіта», редакція журналу «Школа. Практичний психолог». Тема конкурсної роботи: Тренінги для учасників «Школи молодого вчителя», (жовтень 2013 р., Кривощокова М.І., переможець конкурсу, ІІІ місце);
  • Участь у Всеукраїнському конкурсі «Історія успіху разом з EDUKIT». Тема конкурсної роботи: «Ессе. Інформаційно-освітній простір нашого міста». (листопад 2013 р., Кривощокова М.І., дипломант конкурсу);
Наші талановиті учні щороку беруть участь у різноманітних інтерактивних конкурсах, проектах Міжнародного, Всеукраїнського, обласного та міського рівнів, а саме:
  • Участь у Міжнародному природознавчій грі «Геліантус».Загальна кількість учасників – 10 учнів;
Грамоти отримали:
  • Географія – 1;
  • Біологія – 2;
  • Хімія – 1;
  • Сертифікатів – 6 учнів;
  • Участь  Всеукраїнському фізичному конкурсі «Левеня-2014» взяло 25 учнів:
Результати:
  • Відмінний сертифікат – 1 учень;
  • Добрий сертифікат – 14 учнів;
  • Учасники – 10 учнів.
(Координатор Калашник А.Ю., вчитель фізики);
  • Участь у Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру-2014»
Всього взяло участь – 33 учня;
І тур – всього 22 учня, результат:
  • Добре – 14;
  • Відмінно – 6;
  • Учасник – 2;
ІІ тур – всього 11 учнів, результат:
  • Добре – 6 учнів;
  • Відмінно – 3 учня;
  • Учасник – 2 учня;
Отже:
  • Всього – 33;
  • Добре – 20;
  • Відмінно – 9;
  • Учасник – 4.
(Координатор – Костюченко В.А. – вчитель математики);
  • Участь у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі «Колосок (осінній) – 2013». Загальна кількість учасників – 63 учня;
Результати:
  • «Золотий колосок» - 44 учня;
  • «Срібний колосок» - 11 учнів;
  • «Колосок» - 8 учнів.
  • Участь у Всеукраїнському інтерактивному природничому конкурсі «Колосок (весняний) – 2014». Загальна кількість учасників – 30 учнів.
Координатор – Ткаченко С.П., вчитель початкових класів.
  • Участь у Всеукраїнському конкурсі «Діти та Медіа». (конкурс малюнків «Телесик», координатор Кожанова А.Ю., учасниці: Шакшуєва Ліза, Коссова Марія, Свист Марія).
У 2013-2014 навчальному році за результатами ІІ етапу (міського) Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін учні школи вибороли 14 призових місць:
  • І місць – 5;
  • ІІ місць – 4;
  • ІІІ місць – 5;
Вибороли  призове місце у ІІІ (обласному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з наступних предметів:
  • І місце з географії – Барабаш О.;
В навчально-виховному процесі продовжуються впроваджуватися та вивчатися інноваційні педагогічні технології навчання та спецкурси,  а саме:
Впровадження сучасних освітніх технологій:
  • Технологія проектної навчальної діяльності;
  • Інтерактивні технології навчання;
  • Технологія різнорівневого навчання;
  • Технологія особистісно-зорієнтованого навчання;
  • Тренінгові технології;
  • Тренінгові технології;
  • Інформаційно-комунікаційні технології;
  • Технологія комунікативного навчання іншомовної культури (Ю.Пассов).
Вчителі нашої школи публікують розробки своїх уроків, заходів не тільки в «Учительському журналі онлайн» та на шкільному сайті, а й у фахових виданнях. Так в цьому навчальному році:
Публікації (в якому виданні)
Автор
Посада
Назва
Рік видання
Журнал «Школа. Практичний психолог»
Кривощокова М.І.
Практичний психолог, вчитель інформатики
Тренінг  «Учитель – учень - позитивне спілкування»
2014
У 2013-2014 навчальному році згідно з графіком внутрішньо шкільного контролю за станом викладання предметів вивчався стан викладання наступних предметів:
  • Фізика (7-11 класи);
  • Математика (5-11 класи);
  • Трудове навчання (5-9 класи);
  • Трудове навчання у школі І ступеня;
  • Сходинки до інформатики у школі І ступеня.
Тематичні перевірки:
  • Впровадження інноваційних технологій навчання на уроках географії;
Матеріали за результатами перевірки були узагальнені у вигляді доповідей на педрадах, нарадах при директорові, наказами та обговорені на засіданнях методичних об’єднань вчителів-предметників, розроблено рекомендації щодо усунення недоліків виявлених під час перевірки, а також розроблено заходи щодо підвищення результативності роботи вчителів.
Педагогічний колектив школи у 2013-2014 навчальному році закінчив працювати над ІV етапом обласного науково-методичного проекту «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості». Підсумок роботи педагогічного колективу на ІV етапі науково-методичної проблеми підведено на нараді при директорові у червні місяці поточного року.
Спрямувати методичну роботу у 2014-2015 навчальному році на вирішення наступних завдань:
  • узагальнення перспективного педагогічного досвіду;
  • підведення підсумків роботи;
  • підготовка матеріалів для публікації;
  • аналіз матеріалів моніторингу;
  • участь у підготовці підсумкових наукових конференцій;
  • обмін досвідом між школами міста, області.
  1. Посилити роботу з обдарованими та талановитими учнями школи;
  2. Вдосконалювати систему методичної роботи щодо узагальнення досвіду вчителів, їх системи роботи;
  3. Залучення обдарованих та талановитих учнів школи до науково дослідницької, експериментальної творчої діяльності, зокрема МАН;
  4. Активізувати участь вчителів закладу щодо участі у різних конкурсах, проектах, виставках, тренінгах Міжнародного, Всеукраїнського, обласного рівнів.

  ******************************************************************************************************

Досягнення методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу:

Участь в конкурсі “Вчитель року”:
- в номінації “Вчитель математики” (2006-2007)- в номінації «Вчитель образотворчого мистецтва» (2007-2008) – V обласне місце.Проектна робота:- «Історико-краєзнавча експедиція учнівської молоді» (координатор Копійка О.А. вчитель географії):- Проект «Білий лелека» (І місце в обласному конкурсі)- «Рідне місце моє» – І місце- «Природа рідного краю» – І місце- Проект «Первоцвіт балки Крутенької» – ІІІ місце- Всеукраїнська історико—етнографічна експедиція “ Україна вишивана” (координатор Кривощокова М.І. вчитель обслуговуючої праці):- «Рушники рідного краю» - І місце
Робота з обдарованими учнями: учні займають призові місця в олімпіадах з математики, біології, хімії та географії.
Узагальнено досвід роботи:- вчителя географії Копійки А.А. «Використання інтерактивних методів навчання на уроках географії» (2006 рік)- вчителя фізичної культури Когут Н.М.- вчителя трудового навчання Кривощокової М.І. «Розвиток творчого потенціалу та формування економічних знань на основі народних традицій з урахуванням індивідуального підходу до особистості» ( 2008рік)- вчителя образотворчого мистецтва «Розвиток творчих здібностей учнів засобами образотворчого мистецтва» (2008 рік)- вчителя математики Жмінченко Т.М. «Використання іннноваційних технологій на уроках математики» ( 2009 рік). Вчителя хімії та біології Олійник М.В. "Активізація пізнавальної діяльності учнів засобами взаємодії їх з вчителем" (2011 рік)
Свою фахову майстерність вчителів підвищують шляхом самоосвіти, участі у шкільних та міських предметних методичних об'єднанях, семінарах, на курсах перепідготовки спеціалістів при ДОІППО.
Навчання на курсах перепідготовки педагогічних кадрів здійснюеться з перспективним планом роботи, який постійно корегується.
Сьогодні суспільство постійно вимагає корінного покращеня якості освіти. Характеризуючи сучасну модель предметів природничо-математичного циклу, бачимо, що їх відрізняє інтегрованість та міжпредметні зв'язки. Всі ці науки не тільки тісно пов'язані між собою і доповнюють одна одну, вони тісно зв'язані за реальними умовами життя.
Міський конкурс малюнків:
- «Олімпійський рух: історія сьогодення» - ІІ та ІІІ місця
- «Зимові пейзажі» - І місце- Міський конкурс знавців образотворчого мистецтва - І та ІІІ місця.
Розроблені рекомендації щодо впровадження інтерактивних методів навчання на уроках природничо-математичного циклу (випуск книги у програмі Microsoft Office Publisher)


                                           ***********************


Комментариев нет:

Отправить комментарий